Reference 


Barbora Baronová, nakladatelka:        "S Juditou jsem mnohokrát diskutovala o novinářské profesi a o tom, jak nadchnout média pro svůj projekt. Troufám si říct, že to, co Juditu odlišuje od ostatních lidí tematizujících PR, je fakt, že se na texty dívá i pohledem čtenáře."Upozorňuje na rozdíl mezi tím "něco otisknout" a textem, který "bude mít smysl". Přemýšlí o věcech kreativně, aby neprospěly jenom projektu, ale opravdu uměly i zaujmout - nejprve samozřejmě novináře a jeho prostřednictvím pak i čtenáře.

Ondřej Koudela, zakladatel firmy PrPom: "Juditu jem poprvé potkal jako lektorku na kurzu "Proč o nás novináři napíšou" společně se Zlatou Biedermanovou. Kurz byl vynikající a mohu doporučit. Díky kurzu jsem především (hlavně díky Juditě) lépe pochopil svět novináře a jeho každodenní práci. Nemají to lehké - takže když chcete, aby o vás psali, je dobré umět jim jejich práci co nejvíce usnadnit. Za tenhle trik moc děkuju! Vyzkoušel jsem si ho i v praxi, když se mnou Judita dělala rozhovor pro týdeník Vlasta. Nejen že jsem zpropagoval aktivity naší firmy, ale do článku jsme zakomponovali i praktické rady, jak poskytovat první pomoc." 

Jana Šrubařová, tisková mluvčí Galerie výtvarných umění Ostrava: "Konzultace s Juditou Matyášovou mě naučila, jak správně komunikovat s novinářem, kdy je vhodné ho kontaktovat a co mu nabídnout, aby ho tisková zpráva zaujala. Seznámila jsem se s denním harmonogramem novinářů, který byl pro mě do té doby neznámý. Konzultace byla zacílená na mé výstupy a všechny rady byly ihned aplikovatelné v běžném provozu. Získala jsem spoustu praktických tipů, jak pracovat s informacemi a tiskovými zprávami, jak správně tvořit titulek a formulovat předmět emailu, abychom byli čteni a byli v médiích vidět. Pohled z druhé strany byl a je pro mě nesmírně důležitý jako zpětná vazba mé práce. Těším se na další spolupráci s Juditou Matyášovou, které se nikdy nebudou opakovat, protože média jsou nesmírně rychlá a neustále se vyvíjí."

Jitka Poláčková, ředitelka Nadace O2 v letech 2014 - 2016: "S Juditou jsem se potkala v programu na podporu mladých lidí. Byla lektorkou mediálního tréninku, který mladí hodnotili velmi pozitivně. Mohli si totiž "sáhnout" na novináře. Zjistili, co je pro novináře zajímavé, jak jim nezahltit email a přestali se ostýchat oslovit redakce.

Kamila Hladká, knižní editorka a nakladatelka Dcera sestry: "Spolupráce s Juditou Matyášovou je vždy velmi příjemná a produktivní. Judita má nápady a postřehy, kterými často předčí o několik týdnů jiné novináře. Pracuje svižně, reaguje operativně, ke všemu s inteligencí, nadšením a citem. Těším se na vše další, co nás spolu potká."

Adam Podhola, zakladatel neziskové organizace Zachraň jídlo: "S Juditou jsem spolupracoval na několika projektech. Poprvé jsme se potkali, když měla workshop pro Nadaci O2, od které jsem získal podporu na můj komunitní projekt. Vždy se dokázala dobře ptát a šla ihned k jádru věci. Prošly jí pod rukama stovky studentů, kterým dokázala dobře poradit, jak napsat takovou tiskovou zprávu, aby si ji druhá strana se zájmem otevřela. Nedávno jsme spolupracovali na článku o naší neziskové organizaci Zachraň jídlo, který vyšel v týdeníku Vlasta. Judita přiblížila čtenářům, co děláme a dostala naše téma tam, kam by nás původně ani nenapadlo, že se může hodit" Adam Podhola, zakladatel neziskové organizace Zachraň jídlo.

Michelle Adlerová, fotografka: "Moc se mi líbila prezentace, kterou měla Judita v Americkém kulturním centru. Lektorka nám poradila spoustu fíglů, co a jak posílat novinářům. Vždycky jsem si myslela, že hlavní materiál pro novináře je tisková zpráva. Až na Juditině prezentaci jsem pochopila, že mnohem podstatnější je těch pár konkrétních vět v úvodním mailu. Buď novináře okamžitě zaujmete a nebo ne. Jednoduché a účinné. Od té doby tohle používám při propagaci mých výstav a přednášek"
 

Gabriela Kostašová, PR nakladatelství Jota: "Většina z nás v mediálním pralese lehce tápe. Ano, myslíme si, že umíme napsat tiskovou zprávu, dokonce i PR článek... ale víme, jaký je mezi těmito texty rozdíl? A víme vůbec, co novináři očekávají? Spolupráce s Juditou Matyášovou je úžasná z několika důvodů - je skutečný profesionál a umí zasvětit do tajů novinářské duše tak, že už nikdy neuděláte chybu a nebudete kroutit hlavou nad tím, že vám zase nic neotiskli, i když jste se tak moc snažili. Mohu jen vřele doporučit."

Jolana Součková, dramaturgyně Městská knihovna Praha: "Judita Matyášová má především "čuch" na zajímavá témata a není pohodlná jít si za nimi a prozkoumat je ze všech stran. A protože v sobě má zároveň ty nejlepší vlastnosti dobrého novináře - posedlost, zvídavost, vnímavost, inteligenci, pracovitost a důslednost, jsou její články inspirací i poučením. Záleží jí na kvalitě a vždy myslí především na čtenáře. A bonus navíc - umí o tomto všem zasvěceně a se zaujatostí jí vlastní mluvit i v soukromí."

Jitka Pánek Jurková, ředitelka Českého centra Brusel: "Judita Matyášová při každém našem společném projektu osvědčila výbornou znalost jak řady společenských témat (zejména kulturně-historických), tak mediálního prostředí, se kterým umí efektivně pracovat. Ke spolupráci jednoznačně doporučuji!"

Pavla Váňová Černochová - zástupce vedoucí Podbrdského muzea: "I když bych to před deseti lety netipovala, postupně jsem se z pedagožky, lektorky, kurátorky i kulturní aktivistky stala také osobou odpovědnou za komunikaci s médii a PR, a to hned v několika velmi odlišných projektech. Před deseti lety jsem také potkala Juditu. Z našich pracovních schůzek se staly přátelské. A s přibývajícími povinnostmi jsem postupně zjistila, že nutně potřebuji i její odborné služby, školení. Konzultace, analýzy možností našich projektů, přísná a věcná kritika toho, co jsme potřebovala sdělovat médiím, spojené s opravdovým zájmem o obsah mojí práce a aktivní podporou. To vše se pro mne stalo nepostradatelné. Stejně jako její trpělivé opakování toho nejpodstatnějšího, které způsobilo, že při každé připravované tiskové zprávě nebo jiném mediálním výstupu pomyslím: Co by na to řekla Judita. Díky!"

Klikněte a můžete začít psát. Ex ea commodi consequatur quis autem vel eum iure.